מזון למחשבה

סטודנטים רבים חיים על כריכים קנויים עתירי שומן ומזון מהיר שחוטפים בדרך לשיעור, אבל אתם לא מוכרחים לחיות כך. לפניכם כמה הצעות לחיים בריאים ומשביעים יותר


בוקר, דקלה אפופת שינה צועדת על מדרגות הקמפוס, חושבת רק על הקפה של הבוקר עם המאפה הטעים (ועתיר הקלוריות). "בצהריים כבר אסתדר", היא מהרהרת בלבה. בין שיעור לשיעור דקלה מבקרת בקפיטריה, מחפשת משהו טעים לאכול ובדרך כלל מתפשרת על מוצר טעים שאינו בהכרח עומד בקריטריונים של מוצר בריא.


רבים מאתנו הסטודנטים חיים על כריכים קנויים עתירי שומן ומה שמכונה "מזון מהיר", אוכל כמו פלאפל או שווארמה שקונים בדרך לשיעור. ואולם החיים הקולינריים שלנו כסטודנטים לא חייבים להיות כאלו.

בקלי קלות אפשר להפוך את הארוחות בימי הלימודים לבריאות יותר, טריות יותר ומגוונות הרבה יותר. לפניכם כמה טיפים שיעזרו לכם לעבור את היום הזה בשלום ובשובע.

פירות - קחו איתכם פירות משביעים כמו תפוח, אגס ובננה. אחד או שניים מאלו יספקו לכם מנת סוכר בין השיעורים. הפירות נשמרים ללא בעיה גם ללא קירור.

לחם - הפיתרון הקל והמהיר הוא הלחם או הלחמניות, רצוי מחיטה מלאה, עם ממרח. שימו לב שממרחים המבוססים על גבינות רכות "ירטיבו" את הלחם שלכם ולכן עדיף תמיד למרוח גבינות פחות מימיות כמו בולגרית, צפתית, ריקוטה ובתוספת אבוקדו שהוא שומן בריא וירקות ויש לכם כריך מפואר בדקות.


ביצים - שימו לב שביצה קשה בכריך או סלט יוצרת תחושת שובע לאורך זמן.

סלטים - גם קופסת פלסטיק עם סלט (גם אם זה לקטים ירוקים משקית) בתוספת תירס, טונה וביצה ישביעו אתכם. בימי החורף הקרים הסלט יישמר, גם אם הכנתם אותו ערב קודם, ללא תיבול. אפשר לקחת חצי לימון בצד כתיבול או שקית רוטב מוכן.

חטיפי אנרגיה - התחליף האולטימטיבי לממתקים השונים. שימו לב לאחוזי השומן על החטיף ולתכולתו הקלורית.

סטודנטים לא מבשלים? דווקא כן!

כנראה שלפני שנות דור המילה בישול היתה מרתיעה את הסטודנטים. היא נשמעת כבדה ומטריחה למי שחי חיים מהירים שבהם צריך להגיש עבודות, ללמוד למבחנים וגם להתפרנס איכשהו. מה גם שאפשר לחזור מאמא עם קופסאות למקרר. ואולם מתברר שמגמה זו הולכת ומשתנה וסטודנטים מבשלים ולא מעט על מנת להקטין עלויות של אכילה בחוץ, לאכול בריא יותר וגם כיוון שהבישול לא חייב להיות מסובך.

הבישול המודרני מהיר וזמן הכנה של ארוחה מלבבת לא עולה על חצי שעה. לפניכם כמה מתכונים מנצחים, זריזים ומבוססים על מרכיבי מזון שיש בכל סופר.


מאת שירה וסרמן
מנחת קבוצות להרזיה ואורח חיים בריא
www.halfshira.co.il


סנדוויץ הדגל שלי


שתי פרוסות לחם מלא הכוללות:

  • שתי פרוסות גבינה בולגרית
  • רבע אבוקדו חתוך לפרוסות
  • חופן עלי בייבי תרד
  • פרוסות דקות של מלפפון

אורזים הכל בנייר כסף ושומרים לשעת הרעב.

סלט TO GO שאפשר להכין ערב קודם ובבוקר רק לקחת לדרך

בקופסת פלסטיק מערבבים:

  • חצי שקית לקט חסות לבחירתכם
  • גזר מגורד
  • עגבניות שרי
  • קוביות מלפפון
  • כוס תירס
  • נתחוני חזה עוף

בבוקר מכניסים לקופסא חצי לימון לתיבול, לוקחים מזלג ושומרים להפסקה

חביתה והכל בה מיוחד לסנדוויץ


  • מרססים מחבת בתרסיס שמן קנולה
  • מערבבים בקערית ביצה וחלבון, 5 פטריות טריות פרוסות, פרוסת גבינה צהובה 9% מפוררת, פטרוזיליה קצוצה, מלח, פלפל ואבקת שום גבישי לפי הטעם.

מטגנים על המחבת, כשהחביתה מתקררת מניחים אותה בין 2 פרוסות לחם המרוחות במעט מיונז מופחת קלוריות.



חזה עוף בצ'ילי - לסנדוויץ' או לארוחה עיקרית

(למנה אחת)

מצרכים:

  • 200 גרם חזה עוף
  • כף רוטב צ'ילי מתוק
  • כף רוטב סויה
  • שן שום כתושה
  • 2 כפות מיץ תפוזים סחוט (אמיתי)
  • מלח ופלפל לפי הטעם

הוראות הכנה:

  1. מערבבים את חזה העוף בחומרי המרינדה
  2. צולים על מחבת רגילה או מחבת פסים עד שהעוף עסיסי ומוכן מבפנים

מנה זו יכולה להישמר במקרר עד 4 ימים.

חזרה לעמוד "חצי שירה בתקשורת"

 

תגובות