מהם ההבדלים בין דיאטה לאורח חיים

רבים אינם מבינים את ההבדל הכה מהותי וחשוב בין דיאטה לאורח חיים. מכירים את ההרגשה הזו שעד שכבר בחרתם להתמודד עם המשקל ועליתם עליו אתם מגלים אי אלו קילוגרמים עודפים? אנשים רבים נכנסים ללחץ ומכריזים מיד – ממחר דיאטה!

במקום לשנות את אורח החיים ולאמץ הרגלים בריאים אנשים רבים בוחרים בדרך הקצרה – דיאטה ובדרך כלל קיצונית.

דיאטה פירושה קיצוץ בתקציב הקלורי – בדרך כלל הראשונות בדרך החוצה הן הפחמימות. הפחמימות הן אבני הבניה של גוף האדם, הן מספקות אנרגיה, כוח ותחושת שובע מופלאה. אורח חיים בריא משלב את כל אבות המזון מבלי להחסיר אף אחד מהם, אך הכול במידה.

תארו לעצמכם מצב בו אדם שמעוניין לרדת במשקל כמות מסוימת של קילוגרמים. רוב האנשים יבחרו בדרך המהירה אבל הלאו דווקא טובה.

אנשים יקצצו בכל קלוריה אפשרית – יאכלו לחם דיאטטי, יוגורטים נטולי שומן, יחסירו כל מנת שומן אפשרית ולרוב יאכלו אוכל חסר טעם.

אילו מישהו היה טורח ומסתכל בסימון התזונתי של מוצרי ה"לייט", ה-"דיאט" וכו' לעומת המוצרים הרגילים היה מגלה כי ההבדלים ברוב מוצרי המזון הינם מינוריים כאשר אוכלים כמויות סבירות מכל מוצר.

הבחירה בדרך המהירה של קיצוץ קלוריות בטווח הקצר פוגעת בשימור התוצאות לטווח הארוך, הבחירה במזונות לייט, דיאט וכו' מגבילה את טווח הגיוון, קשה מאוד לשמור על אכילה כה מוגבלת כאשר יוצאים לבלות או למסעדה. קשה לאנשים גם מבחינה מנטלית לעמוד בעוד ועוד הגבלות ולכן ככל שנגביל את עצמנו פחות כך נרוויח שני דברים – מציאת אוכל מתאים גם באירועים מסעדות וכו', וכמובן פחות הרגשת "שוני" הכה מאפיינת אנשים הנאבקים במשקלם.

לדוגמא – אישה שאוכלת גם במהלך הדיאטה לחם רגיל לא תצטרך לוודא בכל מקום שבו היא אוכלת האם הלחם הוא דיאטטי; האומדן לגבי הכמויות יהיה לה ברור יותר והיא לא תצטרך לאכול לחם "אחר" מזה שכולם אוכלים.

קשה לאנשים להרגיש שונים במיוחד בנושא האוכל, שכיום רוב הבילויים והחופשות סובבות סביב אוכל.אכילה של אוכל "רגיל" ושליטה בכמויות מפתחת אצל אנשים תחושת בטחון והסיכויים שהם ישמרו על ההישג לאחר הירידה במשקל גדול יותר. הרי לא יתכן שאדם יאכל אוכל "דיאטטי" כל חייו, יברור כל מנה ומנה ויתחמק מאירועים ומארוחות.

אדם שאוהב לאכול ונהנה מכך תמיד יעריך ארוחה טובה. כל עוד זה במינון ובטעם אין סיבה לעליה במשקל אפילו אם פעם או פעמיים בשבוע אוכלים אוכל משמין ועתיר קלוריות.

באורח חיים בריא אמיתי משלבים 80% עד 90% של שמירה על המשקל וזה כולל תכנון התפריט, הכנת ארוחות בהתאם וספורט. האחוזים הנותרים מסמלים את ה"חריגות", הדברים הלא צפויים והאירועים כמו ארוחות חגיגיות, ימי הולדת, אירועים, חופשות ועוד.

ברור לכולנו כי רק בדיאטה המלווה בשינוי אמיתי של אורח החיים נוכל לשמור על ההישג לאורך זמן, נוכל ליהנות ממטעמי החיים ובעיקר – לא לפחד מאוכל.

ולמי מהקוראים שלא בטוח בכך, אני רק אגיד – שזה ממש אפשרי, ואני העדות לכך.


בחזרה לדף מאמרים