איך שומרים על ההישגים של הדיאטה?

הרבה מהניסיונות לרדת במשקל בדיאטות בזק שונות נכשלים בטווח הארוך כשהקילוגרמים העודפים חוזרים ללא שליטה. ההסבר לכך נובע מכך שהדרך הקצרה היא לא בהכרח הבטוחה להשגת המטרה.

בניגוד להסרת שיער, שהיא בד"כ מיידית, פעמים רבות הדרך לשינוי אורכת זמן רב, משום ששינוי אמיתי מתרחש כתוצאה מהפנמה של עקרונות שילוו אותנו כל חיינו.

הן בירידה במשקל במסגרת הדיאטה והן בשמירה על ההישג לאחר סיום הדיאטה – חשוב לזכור שמדובר בשינוי מהותי באורח החיים, שינוי שנובע מתוך מניע מההיסטוריה האישית שלנו; מניע שמהווה חלק בלתי נפרד מהשגת המטרה שהיא שמירה על ההישג.

במהלך תהליך הדיאטה המוצלח מתקרבים אט-אט לתוצאה המיוחלת - המשקל הבריא. שינוי המשקל הוא רק חלק מהשינויים הגופניים והנפשיים שמלווים תהליך זה כגון שיפור בביטחון העצמי, תחושת שלמות, פתיחת דלתות כגון קידום בקריירה ובחיים הזוגיים ודימוי עצמי חיובי.

מחקרים מוכיחים שמצב של השמנה עלול לגרום לתחלואה (כגון מחלות לב, יתר לחץ דם, סכרת, דלקות בעצמות ובמפרקים, דום-נשימה בשינה, סוגי סרטן וכו')ואף למוות. לכן, מעבר להנאה שבחיים בגוף חטוב ומוצק חשובה לא פחות הבריאות והשמירה על התוצאות לאורך זמן.

אז כיצד ניתן לסייע לשמירה על המשקל הבריא ?

  • פעילות גופנית - אבן היסוד לשמירה על התוצאות - חשוב להתחבר לפעילות אירובית כלשהי 3-4 פעמים בשבוע, על מנת למנוע הצטברות של שומן בגוף וירידה במסת השריר. הדבר תורם לקצב חילוף חומרים סדיר וכן מונע מחלות שונות. ככל שנקפיד על פעילות ספורטיבית כך נוכל לגוון ולהעשיר את התפריט מבלי לחשוש.

  • אוכל כמקור האנרגיה - חשוב להקפיד על תזונה נכונה, עשירה בערכים תזונתיים ומופחתת שומנים וסוכרים. חשוב לאכול אוכל שאוהבים ולהשתדל לגוון, השליטה באוכל בידיים שלנו ואין שום סיבה שהוא לא יהיה גם בריא וגם טעים.

  • תכנון נכון - אם ניקח אחריות ונהיה עקביים ומתוכננים עם התפריט היומי שלנו, נהיה יותר מודעים למשמעות של אכילה נכונה ונוכל לאתר מקרים שבהם אנו "נופלים" ונלמד ממקרים אלה.

חשוב לזכור כמה קשה עבדנו כדי להגיע למשקל הבריא. הרצון והנחישות לרדת במשקל הם הרצון והנחישות לשמור על "האני החדש".

"הצלחה אינה החלטית, כישלון אינו סופני - זה האומץ להמשיך שקובע" וינסטון צ'רצ'יל

בחזרה לדף מאמרים