דיאטה לנוער - מה לעשות ומה לא לעשות

 

מי לא מכיר בני נוער שבגלל לחץ חברתי מחליטים שהם רוצים לרדת במשקל ולעיתים בוחרים לדיאטות קיצוניות?

 

רוב בני הנוער נמצאים בסוג של "הישרדות", במיוחד בגיל התיכון. כולם רוצים להראות טוב ולהתלבש במיטב הבגדים ועם הלחץ הזה מגיע גם הלחץ לגוף המושלם, לבגד הים שיראה נהדר על הגוף בבריכה או בים.

לעיתים כל אלה מביאים את הנוער ובמיוחד את בנות הנוער לנקוט בדיאטות קיצוניות כגון "דיאטות כאסח" המובילות להרס טוטאלי של הגוף ומערכת העיכול.

פעמים רבות שמעתי בנות עשרה מדברות על "שבוע החסה והיוגורט" שהן עושות לקראת מסיבת סוף השנה, או את דיאטת התפוחים האכזרית לקראת הקיץ הקרב.

 

 

ממה נובעות הדיאטות הקיצוניות של הנוער?

 

הדיאטות האלו נובעות בעיקר מחוסר ידע תזונתי וכן מרצון בלתי נשלט לראות תוצאות מייד ועכשיו. התחרות בין בני הנוער מובילה לקיצוניות יתר בתחום האוכל מה שגורם בפועל לנערים ולנערות המתבגרים לחוסרים תזונתיים בגוף, חוסר ריכוז בלימודים ובכלל ובמיוחד הרס של הגוף שכן הוא לא מקבל את כל אבות המזון במיוחד בתקופה בה הוא כ"כ זקוק לה.

 

 

 

אז מה ההמלצה לגבי דיאטה לנוער?

 

באופן כללי ולא רק לגבי דיאטה לנוער - לפני שאתם עושים כל דיאטה קיצונית, בכל גיל, תשקלו לנקוט בדרך המסורתית, לשים לב יותר למה אתם אוכלים, לשלוט בכמויות המזון בחוץ, לאכול פחות ג'אנק ויותר במודעות.

וספציפית לגבי דיאטה לנוער הייתי ממליצה לנערים ונערות שאין מה להתבייש בלהביא כריך עם ירקות לבית הספר, או להוציא תפוח במקום גלידות וממתקים. כמובן שהכל במידה. כל עוד אוכלים גם מהג'אנק פוד המסורתי וגם מהממתקים במידה אין בעיה לשלב אותם גם באורח חיים בריא, כזה שילווה אתכם לאורך שנים.

דיאטות

 

 

 

 

 

 

בחזרה לדף מאמרים