דיאטת כרוב - דיאטת כאסח מהירה ורוויה באשליות

כולנו מכירים את הרצון העז בתחילת הקיץ או לפני אירוע חשוב כמו חתונה להשיל במהירות קילוגרמים עודפים ומתחילים בדיאטת כסאח שבסופה לאחר חודש-חודשיים מלהיבים, משיבים באורח פלא את אותם קילוגרמים חזרה למקומם.

דיאטת כרוב המוכרת גם בשם דיאטת מרק כרוב היא אחת הדיאטות כאסח הפופולארית ביותר בעולם. דיאטת כרוב היא דיאטה עתירת סיבים תזונתיים, היא מכילה כ-800 קלוריות ביום ומבטיחה ירידה של עד 5 ק"ג בשבוע. מדובר בדיאטה שמיועדת לבעלי משקל עודף רב, מבטיחה ירידה מהירה במשקל ותוצאותיה נראות לעין בטווח זמן קצר מאוד, תוך מספר ימים. דיאטת כרוב נחשבת מסוכנת מאוד ובמידה ומומלץ לאדם המעוניין לנקוט בדיאטה זו להתייעץ קודם עם רופא או עם דיאטנית.

דיאטת כרוב היא לא פשוטה לביצוע, קשה מאוד להקפיד עליה לאורך זמן, היא מצריכה משמעת עצמית גבוהה מאוד ורצון עז לירידה מהירה במשקל, שכן היא מבוססת בעיקר על אכילת מרק כרוב לכל אורך היום ללא הגבלה.

מהם היתרונות של דיאטת כרוב?

היתרון העיקרי של דיאטת הכרוב הוא ירידה מהירה במשקל, שנובעת בעיקר בגלל שהיא מפחיתה את תחושת הרעב וניתן לאכול את מרק הכרוב ללא הגבלה, זה מנפח את הבטן ונותן תחושה של שובע, כמו גם מפחית את תחושת הרעב.

מהם החסרונות של דיאטת כרוב?

דיאטת כרוב אינה מכילה שומן כלל, מה שגורם לתופעה של יצירת גזים מרובים, במקביל לעצירות. הירידה המהירה במשקל נובעת בעיקר מאיבוד נוזלים, שנובע מעודף של כמות אשלגן שנוצרת בגוף, שיוצרת עלייה בכמות מתן השתן במהלך היום, לכן הירידה במשקל אינה באמת נובעת מירידה בשומן הגוף אלא בעיקר בירידה של נוזלי הגוף.

חשוב לזכור שעל מנת שדיאטה תהיה יעילה לגוף היא צריכה לכלול את כל אבות המזון ואילו בדיאטה כמו דיאטת כרוב חסרים אבות מזון חשובים כגון חלבונים, שומנים, פחמימות, ויטמינים ומינרלים.

חשוב לזכור שעל מנת שדיאטה תהיה יעילה לגוף היא צריכה לכלול את כל אבות המזון ואילו בדיאטה כמו דיאטת כרוב חסרים אבות מזון חשובים כגון חלבונים, שומנים, פחמימות, ויטמינים ומינרלים.

דיאטת כרוב

על כן מאוד לא מומלץ לנקוט בדיאטה כמו דיאטת כרוב וגם אם מחליטים לנקוט בה, אז אסור להתמיד בה לאורך זמן רב. בנוסף, כפי שקורה לאחר כל דיאטת כאסח, כשחוזרים לאכול כרגיל עולים חזרה במשקל במרבית המקרים, בעיקר בשל "פיצוי" שנובע מאכילה של אותם מאכלים טעימים, מפתים ומשביעים שלא אכלנו כל משך זמן הדיאטה. סיבה נוספת לעלייה במשקל נובעת בשל כך שהגוף, שעבר דיאטת כאסח מסוג דיאטת כרוב, נוטה להתייחס אל דיאטת הכאסח כסוג של הרעבה עצמית. הגוף לא קיבל במשך ימים רבים את אבות המזון החשובים ולכן הוא "אוגר אותם" ברגע שחזרנו לאכול רגיל, לפיכך הגוף מעלה במסת המשקל שלו.

דיאטת כרוב מורכבת ממתכון לשבעה ימים בלבד ומאבדת מהאפקטיביות שלה לאחר מכן, משום שירידה מהירה במשקל גורמת לירידה במסת שריר ומשכך להאטה בקצב חילוף החומרים בגוף.


לסיכום, דיאטת כרוב, שהינה דיאטה מהירה, אינה בריאה לגוף ואף עלולה לגרום לנזק רב. אין פתרונות קסם, יש להקפיד על תזונה נכונה מאוזנת ובריאה, הכוללת את כל אבות המזון הדרושים לגוף, כמו גם הקפדה על סבלנות לשם ירידה מתונה ומאוזנת במשקל.

בחזרה לדף מאמרים