צילום: שי פיירשטיין

 

חצי שירה: בלי ספורט לא מרזים. כך תתחילו לזוז

 

 

הזיעה שתגירו והקלוריות שתורידו, לא רק ישפרו לכם את מצב הרוח אלא יאפשרו לכם לאכול כמעט הכל מבלי להכנס לחישובי שומן וקלוריות מיותרים. שירה וסרמן עם עיקרון ההרזיה הרביעי.

שירה וסרמן

 

ספורט. מה לא נאמר עליו? שהוא מצוין לבריאות (נכון), שהוא מחזק ובונה את הגוף (תלוי בסוג הספורט), שהוא ממכר (ועוד איך), שהוא מעייף (גם, ועוד איך) ושלעיתים קרובות נלווית אליה סדרה שלמה של תירוצים למה לא לעסוק בו. מה שבטוח – בלי ספורט קשה וכמעט בלתי אפשרי לרדת במשקל.

 

 

עבורי ספורט הוא תעודת ביטוח לכך שתמיד אשאר רזה. אלו מכם שעקבו אחרי הסיפור שלי בטח זוכרים שהחיבור הראשון שלי עם הספורט היה במכון הכושר, לאחר שסיימתי ירידה של 30 הק"ג הראשונים ממשקלי. כמו שכתבתי אז, הפעם הראשונה שלי על ההליכון נראתה כמו נצח. הזעתי כולי והתנשפתי לפחות כאילו חציתי את מדבר סהרה ברגל, והבנתי שהמשימה לא תהיה קלה.

 

 

עם הזמן וההתמדה הספורט הפך להיות חלק מחיי, והוא מהווה חלק בלתי נפרד מהשגרה של לשמור על המשקל לחזק ולחטב את הגוף. לכן לא יקרה שאוותר על אימון הבוקר, גם אם צריך להתעורר שעה וחצי מוקדם יותר. כי פעילות גופנית הינה חלק בלתי נפרד מלהיות ולחיות בריא, חלק משמירה על משקל תקין וכלי עזר משמעותי בירידה במשקל למי שנמצא בעודף משקל.

מצד שני, אדם שמעולם לא עסק בספורט, לא תמיד יודע איך להתחיל, מה לעשות וכמה.

 

 

 

אז איך בעצם מתחילים לזוז?

באיזה ספורט אבחר? לא כל סוגי הספורט מתאימים לכל אחד. חשוב לנסות כמה סוגי ספורט ולראות ממה הכי נהנים ולמה הכי מתחברים. אנשים רבים גוררים את עצמם לשיעורי ספינינג קשים ולריצות ארוכות מבלי להיות מודעים לכך שזה יכול לגרום להם לטראומה, כך שבהמשך הם לא ירצו יותר לחשוב על פעילות גופנית.

 

גם אופניים זה אופציה (צילום: שי פיירשטיין)

 

לא להגזים בהתחלה. חשוב להיות מודעים לרמת הכושר בה אתם נמצאים, ולא לחפש אתגרים מיותרים שישאירו אתכם חסרי כוחות ועם גוף תפוס, מה שימנע מכם להתאמן בימים הבאים ואולי ימנע מכם לחשוב על כך אפילו לאחר מכן. חשוב לא להתחיל במלוא המרץ ובטח שלא באופן יומיומי. התוצאה הבטוחה במצב כזה היא מיאוס ונטישה מהירה.

 

ללכת בכל מקום. הדרך הכי טובה להתחיל בפעילות גופנית היא בהליכה מתונה בחוץ. למזלנו, ישראל היא מדינה עם מזג אוויר מעולה להליכות במשך רוב ימות השנה ברחוב, בפארק או על ההליכון. מהליכה להליכה תרגישו איך הכושר משתפר. ההליכה הראשונה שלי ארכה עשרים דקות, וכיום אני צועדת שעה ואף יותר, וכמובן שגם קצב ההליכה עלה פלאים.

 

 

השינויים שישאירו אתכם במשחק. נסו לגוון – פעם ללכת לבד, פעם עם חבר, פעם ביום ופעם בערב. השתדלו לגוון גם את מסלולי ההליכה, ככל שיהיה לכם מעניין יותר כך תעבור ההליכה מהר יותר ותיתן תיאבון להליכות הבאות.

 

 

יש כלב ויש הליכה. יש לכם כלב? השתדלו להפריד בין הטיול שאתם לוקחים את הכלב לבין ההליכה, משום שהוא עשוי לעכב אתכם בעת ביצוע הספורט.

 

 

 

צלילים ממריצים. כשיוצאים להליכה רצוי להצטייד במוסיקה טובה, עדיף קצבית, כזו שתכניס אתכם לאווירה של ספורט וכושר. עם מוסיקה טובה וכיפית, לא תרגישו שהזמן עבר ופתאום אתם כבר שעה אחרי תחילת ההליכה.

 

 

מה התירוץ שלך? העצה הטובה ביותר שאני יכולה לתת למי שמאוד רוצה להתחיל אבל מדקלים לעצמו מנטרות כמו "אין לי כוח", "אין לי מוטיבציה" או "אין לי זמן", היא אחת – פשוט תצאו החוצה ותעשו את זה. גם אם ההליכה הראשונה תהיה רבע שעה, הרי זו כבר התקדמות. זכרו – גם הדרך הארוכה ביותר התחילה בכמה צעדים קטנים.

 

 

 

מכון כושר - כן או לא?

 

 

 

יש את אלו שמכון הכושר הוא חלקת האלוהים שלהם. אחרי יום עבודה מפרך הם מגיעים לחדר הכושר, על המוסיקה והאווירה הפרודוקטיבית שהוא מספק, מרימים משקולות, מזיעים ויוצאים משם אנשים חדשים. מצד שני, יש לא מעט אנשים שכדי להרגיע את המצפון שלהם מיהרו ונרשמו למכון כושר ואחרי תקופה קצרה בה התמידו, התזכורת היחידה לחברות שלהם במקום מופיעה בתדפיס החודשי של כרטיס האשראי.

 

אז כדי שגם אתם לא תיפלו בפח הזה, לפני שנרשמים למכון כושר יש צורך לבדוק את עניין ההתמדה והרצינות שלכם. אם מעולם לא עשיתם ספורט, נסו בשלב ראשון הליכות בחוץ. רוצים לראות אם אתם מתמידים? הציבו לעצמכם יעדים – בשבוע הראשון שתי צעידות, בשבוע השני - שלוש וכך תוך כמה שבועות תראו אם אתם באמת מתמידים.

 

אם אחרי חודש מתחשק לכם לגוון בפעילות, נסו ללכת לחדר כושר לאימון ניסיון ותראו לאילו מכשירים אתם יותר מתחברים, אל תהססו לבקש עזרה ממאמני הכושר בבחירת האימון המתאים לכם

 

 

בבחירת מכון כושר יש שלושה מרכיבים חשובים:

 

 

 

 

  1. קרבה לבית או למקום העבודה: ככל שמכון הכושר יהיה קרוב אליכם יותר, כך עולה הסיכוי שתתמידו יותר ויורד הסיכוי שתמצאו תירוץ לא ללכת. אין כמו מכון כושר שנמצא במרחק הליכה מהבית או ממקום העבודה.
     
  2. אילו פעילויות מציע המכון: ככל שהפעילויות שמציע המכון מגוונות יותר, כך ירד הסיכוי שתגיעו למיצוי לאחר תקופה קצרה. שיעורי קיקבוקסינג וספינינג, בריכת שחייה, הליכונים, סטפרים ומכשירי סקי – הגיוון בפעילויות יגרום לכם להתמיד יותר ולהיות משועממים פחות.
     
  3. איזו אווירה יש במכון: אנשים רבים נרתעים מלהגיע למכון כושר. בעיקר בהתחלה, כשאנחנו לא מחוטבים ולא נראים כמו החתיכה עם חולצת הבטן או הבחור השרירי. לכן, מאוד חשוב לבחור מקום שתרגישו בו בנוח, גם אם אתם לא נראים במיטבכם.

 

 

 

 

 

איך מתמידים בהליכה למכון כושר?

 

 

  • אימון בזוג. קבעו עם חבר או חברה ללכת זה לצד זה על ההליכון או עם מאמן כושר לאימון אישי. אימון זוגי מחייב הרבה יותר מאימון שתלוי רק בכם.

 

  • היו חברותיים. נסו ליצור קשרים עם אנשים שאתם רואים באופן קבוע במכון הכושר, נסו לדבר איתם ולהתחבר איתם, מה שיתרום לחיבור טוב יותר למקום ורצון להגיע עוד ועוד.

 

  • עדיף בבוקר. אם אתם יודעים שאחרי העבודה אתם עייפים והסיכויים שתלכו להתאמן קטנים, עברו לאימון בוקר. עדיף לקום מוקדם יותר ו"לגמור עם זה" על הבוקר. אימון הבוקר יגרום לכם להיות ערניים ורעננים יותר בהמשכו של היום.

 

  • מעבר להרגשה הנפלאה שמלווה איתה כל פעילות ספורטיבית, היתרון הגדול כאן הוא האפשרות לאכול יותר. וכך, אפשר לשים את הדיאטה המרעיבה בצד ולאכול כמעט כרגיל, מבלי לחשב אחוזי וחלקיקי שומן ובטח לא להרגיש רע אם חטאתם פה ושם. תמיד תחשבו על הקלוריות שתשרפו ביום שאחרי. בסופו של דבר, הכל מתקזז.

* * *

בשבוע הבא, העיקרון החשוב ביותר אולי להרזיה נכונה. איך מתמודדים עם רגעי משבר בהם כל מה שמתחשק זה לפתוח את הארון ולהתנפל על חפיסת השוקולד או לפתוח את המקרר וליישר עד אין קץ את עוגת הקצפת. אלמד אתכם איך לעבור רגעים מסוכנים אלו בשלום ולא ליפול למלכודת הרגעית.

קישור לטור המקורי

פורסם לראשונה: 15:31, 18.4.09

חזרה לעמוד "חצי שירה בתקשורת"

 

תגובות