מעקב תזונתי בהריון

בשעה טובה ומוצלחת נכנסת להריון, ההתרגשות עוטפת אותך ואת סביבתך וככל שנוקפים השבועות במהלך ההריון, את מתחילה להרגיש בשינויים הפיזיולוגים וההורמונאליים השונים. תזונה נכונה ובריאה הינה הבסיס הראשוני של שמירה על תקופת הריון ללא סיבוכים.

תופעת החשקים בהריון

אחת התופעות המוכרות בזמן ההריון היא כמובן החשקים לדברי מאכל שונים המתעוררים אצל האישה. ברוב המקרים, מומלץ לשמור על משקל גוף שאינו חורג מעלייה של 12 ק"ג ממשקל הגוף במהלך ההריון. מעקב תזונתי בזמן ההריון נועד גם לשמור על בריאותך וגם על בריאות העובר לאורך כל תקופת ההריון, כמו כן, מעקב תזונתי נועד להבטיח לך תקופת הריון ללא בעיות וסיבוכים מיותרים וכמובן מאפשר לך לחזור אל מידותייך מייד לאחר הלידה ללא כל מאמץ.

מעקב תזונתי במהלך ההריון

מעקב תזונתי בזמן הריון כיצד?

הדרך האידיאלית לבצע מעקב תזונתי במהלך ההריון היא להיוועץ עם אנשי המקצוע המיועדים לכך, הן מתחום התזונה (דיאטנית, תזונאית) והן מתחום הלידה וההריון (רופאת נשים וכו). הקניית הרגלי תזונה נכונים ובריאים בזמן ההריון חשובים גם לך וגם לבריאות העובר.

מעקב תזונתי בתקופת ההריון מאפשר לך לבנות לעצמך תפריט יומי קבוע. כמו כן, שמירה על כושר גופני ופעילות גופנית מותרת יעניקו לך נמרצות ורעננות ויבטיחו לך תקופת הריון נוחה ונעימה יותר. המעקב התזונתי מבטיח לך שמירה על תזונה נכונה ויאפשר לך להבטיח את בריאות העובר, שכן תזונה לקויה בזמן ההריון עלולה לפגוע בתקינות ובריאות העובר.

במהלך תקופת ההריון מומלץ להימנע ככל שניתן ממאכלים מסוכרים יתר על המידה ויש לצרוך כמויות גדולות מהרגיל של מים. כמו כן, מומלץ להגביר את צריכת הפירות והירקות ולבנות תפריט משביע ואיכותי המבוסס על כמות מאוזנת של שומנים, חלבונים, מינרלים וויטמינים.

על מנת לא למצוא את עצמך לאחר הלידה עם משקל עודף (עקב צבירת שומנים מיותרים), מומלץ מאוד להרכיב תפריט נכון, מזין ובריא לכל שלבי ההריון (שליש ראשון שני ושלישי) ולהתחיל לסגל לעצמך אורח חיים בריא ואיכותי יותר...אחרי הכל, בעוד כמה חודשים את הופכת להיות אמא ויש מישהו זקוק לך יותר מכל!

מעקב תזונתי במהלך ההריון

בחזרה לדף מאמרים